Visszaküldési irányelvek
A Visszaküldési Irányelv
Bevezetés
Jelen Visszaküldési Irányelv (a továbbiakban: Irányelv) célja, hogy Önt mint Fogyasztót részletesen tájékoztassa a [Vállalkozás Neve] (a továbbiakban: Vállalkozás) webáruházában vásárolt termékek visszaküldésének feltételeiről, különös tekintettel a távollévők között kötött szerződések esetén Önt megillető elállási jog gyakorlásának módjáról és feltételeiről. Az Irányelv a magyar jogszabályoknak, elsősorban a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendeletnek (a továbbiakban: Korm. rendelet) megfelelően készült.
A Vállalkozás elkötelezett a jogszabályok maradéktalan betartása, valamint a Fogyasztók jogainak teljes körű tiszteletben tartása mellett. Hisszük, hogy az átlátható és egyértelmű tájékoztatás alapvető feltétele a bizalmon alapuló, hosszú távú vásárlói kapcsolatoknak. Az online vásárlás során Önnek nincs lehetősége a terméket fizikailag megvizsgálni a szerződéskötést megelőzően, ezért a jogalkotó speciális jogokkal ruházta fel a fogyasztókat, melyek közül kiemelkedik az indokolás nélküli elállási jog.
Az Irányelv könnyebb megértése érdekében az alábbi alapfogalmak tisztázása szükséges:
-
Fogyasztó: A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) és a Korm. rendelet értelmében az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy. Jelen Irányelvben foglalt elállási jog kizárólag az így definiált Fogyasztókat illeti meg.
-
Vállalkozás: A szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy; jelen esetben a Eleli Ec, a webáruház üzemeltetője.
-
Távollévők között kötött szerződés: Olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződéskötést megelőzően a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül, távollévők közti kommunikációt lehetővé tévő eszköz (pl. webáruház) alkalmazásával kötöttek meg.
1. Az Elállási Jog (A Vásárlástól Való Elállás Joga)
1.1. Ki élhet az elállási joggal? (A Fogyasztó)
Az indokolás nélküli elállási jog – a fent definiáltak szerint – kizárólag a Fogyasztókat illeti meg. Ez azt jelenti, hogy amennyiben Ön természetes személyként, magáncélból (azaz nem szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében) vásárol webáruházunkban, élhet ezzel a jogával.
Ennek megfelelően gazdálkodó szervezetek (pl. Kft., Bt.), egyéni vállalkozók, illetve egyéb jogi személyek, valamint azok a természetes személyek, akik vásárlásuk során szakmai, üzleti minőségükben járnak el, a Korm. rendelet szerinti indokolás nélküli elállási joggal nem élhetnek.
Ezen egyértelmű megkülönböztetés azért fontos, mert a jogszabály kifejezetten a magánszemélyek védelmét célozza az online vásárlások során felmerülő sajátos helyzetekben, és a Vállalkozásnak is ennek megfelelően kell kezelnie az elállási igényeket, elkerülve a jogvitákat azokkal a vásárlókkal, akik nem minősülnek a törvény értelmében fogyasztónak.
1.2. Meddig élhet Ön az elállási jogával? (A 14 napos határidő)
A Fogyasztó a termék átvételének napjától (illetve szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződéskötés napjától) számított 14 (tizennégy) naptári napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a szerződéstől.
Kiemelendő, hogy a határidő naptári napokban értendő, tehát a hétvégi napok és a munkaszüneti napok is beleszámítanak.
E 14 napos időszak biztosítja Önnek, hogy a termék kézhezvételét követően alaposan megvizsgálhassa azt. A Vállalkozás számára ez az időszak egyben azt is jelenti, hogy fel kell készülnie az esetlegesen beérkező elállási nyilatkozatok és visszaküldött termékek kezelésére, ami a logisztikai és pénzügyi folyamatok megfelelő tervezését igényli.
1.3. Mikor kezdődik az elállási határidő?
Az elállási jog gyakorlására nyitva álló 14 napos határidő kezdő időpontja a szerződés típusától és a teljesítés módjától függően az alábbiak szerint alakul:
-
Termék adásvételére irányuló szerződés esetén:
-
egy termék szolgáltatásakor: attól a naptól számítva, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi;
-
több termék szolgáltatásakor (amennyiben azok kiszállítása eltérő időpontokban történik): attól a naptól számítva, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utoljára szolgáltatott terméket átveszi;
-
több tételből vagy darabból álló termék szolgáltatásakor: attól a naptól számítva, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utoljára szolgáltatott tételt vagy darabot átveszi;
-
ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni (pl. előfizetéses modell keretében): attól a naptól számítva, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az első terméket átveszi.
-
Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén: a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap.
Fontos tudnia, hogy Ön az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja.2 Ez lehetőséget ad Önnek arra, hogy meggondolja magát még a termék kiszállítása előtt, ezzel esetlegesen csökkentve a felesleges szállítási és visszaküldési folyamatokat.
A Vállalkozás törvényi kötelezettsége, hogy Önt világosan és közérthetően tájékoztassa az elállási jog gyakorlásának feltételeiről, határidejéről és módjáról, valamint a vonatkozó nyilatkozatmintáról.
Amennyiben a Vállalkozás e tájékoztatási kötelezettségének nem tesz eleget, az elállási határidő 12 (tizenkét) hónappal meghosszabbodik. Ha a Vállalkozás e 12 hónapos időszakon belül pótolja a tájékoztatást, az elállásra nyitva álló határidő a (pótlólagos) tájékoztatás közlésétől számított tizennegyedik napon jár le.
Ez a szabály komoly következményekkel jár a Vállalkozásra nézve, és nyomatékosan aláhúzza a pontos és teljes körű tájékoztatás fontosságát, amelynek jelen Irányelv is eleget kíván tenni.
1.4. Kell-e indokolnia, ha eláll a vásárlástól?
Nem, Önnek nem szükséges indokolnia, hogy miért döntött a szerződéstől való elállás és a termék visszaküldése mellett.
Az elállási jog gyakorlása során a Vállalkozás nem kérheti Öntől az elállás okának megjelölését.
Ez a "kérdések nélküli" visszaküldési lehetőség az online vásárlás velejárója, mivel Önnek a vásárláskor nem volt módja a terméket fizikailag megvizsgálni, kézbe venni, így ez a jog hivatott kompenzálni az ebből fakadó esetleges hátrányokat.2
1.5. Mi a teendő, ha a Vállalkozás nem tájékoztatta Önt megfelelően az elállási jogról?
Mint ahogy a 1.3. pontban már említésre került, ha a Vállalkozás nem tesz eleget a Korm. rendeletben előírt, az elállási jogra vonatkozó átfogó tájékoztatási kötelezettségének, akkor az Ön elállási joga gyakorlására nyitva álló 14 napos határidő 12 hónappal meghosszabbodik.
Ha a Vállalkozás ezen 12 hónapos időszakon belül pótolja a hiányos tájékoztatást, az elállási határidő a pótlólagos tájékoztatás kézhezvételétől számított 14. napon jár le. E jogszabályi rendelkezés célja a Fogyasztók védelme és a Vállalkozások ösztönzése a jogkövető magatartásra és a transzparens kommunikációra.
2. Hogyan Gyakorolhatja Elállási Jogát?
2.1. Az elállási szándék közlése
Elállási jogát Ön a Vállalkozás felé tett egyértelmű nyilatkozatával, vagy a Korm. rendelet 2. számú mellékletében található (és a Vállalkozás által is biztosított vagy hivatkozott) elállási/felmondási nyilatkozatminta felhasználásával gyakorolhatja.
A nyilatkozatot eljuttathatja postai úton vagy elektronikus levélben (e-mailben).
Amennyiben a Vállalkozás erre a célra online felületet biztosít (pl. a weboldalon keresztül kitölthető űrlapot), úgy azon keresztül is bejelentheti elállási szándékát.
Ilyen esetben a Vállalkozás köteles az Ön online elállási nyilatkozatának megérkezését tartós adathordozón (pl. e-mailben) haladéktalanul visszaigazolni.
Fontos, hogy a nyilatkozatból egyértelműen kiderüljön az Ön elállási szándéka, valamint tartalmazza az Ön azonosításához és a rendelés beazonosításához szükséges adatokat (pl. név, cím, rendelési szám).
A termék puszta visszaküldése, vagy az átvétel indokolás nélküli megtagadása önmagában nem minősül az elállási jog jogszerű gyakorlásának.
Az elállási jog akkor tekinthető határidőben gyakoroltnak, ha Ön az elállási nyilatkozatát a fentiekben részletezett 14 napos határidő lejárta előtt elküldi a Vállalkozás részére.
Postai úton történő megküldés esetén a postára adás dátuma az irányadó. Bár a jogszabály többféle közlési módot megenged, a későbbi viták elkerülése és a bizonyíthatóság érdekében javasoljuk az írásbeli forma (e-mail vagy postai levél) használatát.
2.2. Elállási nyilatkozatminta
A Vállalkozás jogszabályi kötelezettsége, hogy Önt tájékoztassa a Korm. rendelet 2. számú mellékletében szereplő elállási/felmondási nyilatkozatmintáról, és azt az Ön számára elérhetővé tegye.
E nyilatkozatminta használata az Ön számára nem kötelező; elállási szándékát bármely más, egyértelműen fogalmazott nyilatkozatával is kifejezheti.
A Vállalkozás által biztosított vagy hivatkozott nyilatkozatminta célja, hogy megkönnyítse Önnek az elállási jog gyakorlását.
A nyilatkozatminta általában az alábbi adatokat tartalmazza: a címzett Eleli Ec - www.arubeszerzo.hu neve és elérhetőségei, az Ön nyilatkozata az elállási jog gyakorlásáról, a szerződés tárgyát képező termék(ek) vagy szolgáltatás(ok) megjelölése, a szerződéskötés vagy termékátvétel időpontja, az Ön neve, címe, valamint papíralapú nyilatkozat esetén az Ön aláírása és a keltezés.
A Vállalkozás az általa biztosított vagy hivatkozott nyilatkozatmintát nem módosíthatja oly módon, amely az Ön számára hátrányosabb feltételeket írna elő a jogszabályban foglaltaknál, vagy amely korlátozná az Ön jogait (pl. nem teheti kötelezővé a minta használatát, nem írhat elő a jogszabálytól eltérő visszatérítési módot, vagy nem követelheti meg a termék bontatlan csomagolásban történő visszaküldését az elállás érvényességéhez).
2.3. Hová kell küldeni az elállási nyilatkozatot?
Kérjük, hogy elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát az alábbi elérhetőségek valamelyikére juttassa el:
-
Vállalkozás neve: Eleli Ec - www.arubeszerzo.hu
-
Postai cím: 2161 Csomád, Szent István u. 3.
-
E-mail cím: info@arubeszerzo.hu
Javasoljuk, hogy az elállási nyilatkozat megküldésének módjaként az e-mailt válassza, mivel ez gyorsabb és könnyebben dokumentálható kommunikációt tesz lehetővé.
3. A Termék Visszaküldése
3.1. A termék visszaküldésének határideje
Amennyiben Ön élt elállási jogával, köteles a megvásárolt terméke(ke)t indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb az elállási nyilatkozatának a Vállalkozással való közlésétől számított 14 (tizennégy) napon belül visszaküldeni a Vállalkozás részére, vagy a Vállalkozás által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni.
A visszaküldés akkor tekinthető határidőben teljesítettnek, ha Ön a terméke(ke)t e 14 napos határidő lejárta előtt igazolhatóan elküldi (pl. postára adja).
Nem feltétel tehát, hogy a termék ezen időszakon belül meg is érkezzen a Vállalkozáshoz, elegendő az "útnak indítás" tényének igazolása.7 Mindazonáltal, a vételár visszatérítésének gyorsítása érdekében javasoljuk a termék mielőbbi visszajuttatását.
3.2. A visszaküldés költségei
A termék Vállalkozás részére történő visszaküldésének közvetlen költsége (pl. postaköltség, futárszolgálat díja) – amennyiben a Vállalkozás az Általános Szerződési Feltételekben vagy jelen Irányelvben másként nem rendelkezik – Önt, mint Fogyasztót terheli.
A Vállalkozás nem köteles e költséget átvállalni, kivéve, ha ezt kifejezetten és előzetesen vállalta (pl. egy promóció keretében vagy az ÁSZF-ben rögzítve).
Kiemelten fontos, hogy amennyiben a Vállalkozás elmulasztotta Önt előzetesen (a szerződéskötést megelőzően) tájékoztatni arról, hogy a visszaküldés költsége Önt terheli, úgy ezt a költséget a Vállalkozásnak kell viselnie.
Ez a szabály ismételten aláhúzza a Vállalkozás pontos és teljes körű tájékoztatási kötelezettségének fontosságát.
Amennyiben Ön olyan terméktől áll el, amely jellegénél fogva (pl. mérete, súlya miatt) szokásos postai úton nem küldhető vissza (ún. terjedelmes áru), és a Vállalkozás nem ajánlja fel, hogy a termék visszaszállításának költségét maga viseli, úgy a Vállalkozásnak a szerződéskötést megelőző tájékoztatásában fel kell tüntetnie a termék visszaküldésének költségét, vagy ha ez ésszerűen nem számítható ki előre, akkor annak becsült legmagasabb összegét.
Kérjük, vegye figyelembe, hogy a Vállalkozás nem köteles átvenni az Ön által utánvéttel visszaküldött csomagokat.4 A visszaküldés költségét Önnek kell előre fedeznie.
3.3. Hová kell visszaküldeni a terméket?
Kérjük, hogy az elállási jog keretében visszaküldeni kívánt terméke(ke)t az alábbi címre juttassa el:
-
Vállalkozás neve (vagy a visszaküldést kezelő partner neve): [Vállalkozás Neve / Partner Neve]
-
Visszaküldési cím: [Vállalkozás Pontos Visszaküldési Címe]
Kérjük, a visszaküldés előtt minden esetben ellenőrizze a Vállalkozás weboldalán vagy az ÁSZF-ben megadott aktuális visszaküldési címet, mivel az eltérhet a Vállalkozás székhelyétől vagy levelezési címétől.
3.4. A termék állapota és csomagolása (kipróbálás joga, felelősség az értékcsökkenésért)
Önnek joga van a megvásárolt terméket az átvételt követően kibontani, és annak jellegének, tulajdonságainak, valamint működőképességének megállapításához szükséges mértékben kipróbálni.
Ez a kipróbálási jog ahhoz hasonló, mintha Ön a terméket egy hagyományos, fizikai üzletben tekintené meg és próbálná ki a vásárlás előtt.
Amennyiben Ön a terméket ezen szükséges mértéket meghaladóan használta, és ebből eredően a termékben értékcsökkenés következett be, úgy Ön felelősséggel tartozik ezért az értékcsökkenésért.
A Vállalkozás ilyen esetben jogosult az értékcsökkenés összegét követelni Öntől, illetve azt a visszatérítendő vételárból levonni. Az "értékcsökkenés" fogalma és mértéke vita tárgyát képezheti, ezért a Vállalkozásnak objektíven és a jogszabályoknak megfelelően kell eljárnia ennek megállapítása során.
Az elállási jog gyakorlásának nem feltétele a termék eredeti, sértetlen csomagolásának megléte. A Vállalkozás nem utasíthatja el az elállást pusztán azért, mert az eredeti csomagolás hiányzik vagy sérült, és emiatt értékcsökkenést sem számíthat fel Önnek.
A csomagolás elsődlegesen a termék védelmét szolgálja, nem pedig annak elválaszthatatlan részét képezi, így Önnek joga van a terméket a csomagolásból kivenni a kipróbálás érdekében.
Kivételt képeznek ez alól azok a termékek, amelyek esetében a jogszabály az elállási jogot a csomagolás felbontásához köti (pl. lezárt csomagolású higiéniai termékek, hang-, képfelvételek, szoftverek – lásd az 5. pontban részletezett kivételeket).
4. A Vételár Visszatérítése
4.1. Mikor és hogyan kapja vissza a pénzét?
A Vállalkozás az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől (azaz az elállásról való tudomásszerzéstől) számított 14 (tizennégy) napon belül köteles visszatéríteni Önnek a visszaküldött termék(ek) vételárát, valamint az esetlegesen felmerült egyéb, a teljesítéssel összefüggő költségeket (beleértve az eredeti szállítási díjat is).
A visszatérítés során a Vállalkozás ugyanazt a fizetési módot alkalmazza, amelyet Ön az eredeti ügylet során igénybe vett (pl. ha bankkártyával fizetett, a visszatérítés a bankkártyához tartozó számlára történik).
Amennyiben Ön kifejezetten hozzájárulását adja más fizetési mód alkalmazásához (pl. utánvétes fizetés esetén banki átutalással történő visszatérítéshez), a Vállalkozás azt is alkalmazhatja, feltéve, hogy ebből Önt semmilyen többletköltség nem terheli.
Utánvétes fizetés esetén a Vállalkozás felveheti Önnel a kapcsolatot a visszatérítéshez szükséges bankszámlaadatok egyeztetése céljából. A Vállalkozásnak hatékony belső eljárásokkal kell rendelkeznie ezen kötelezettségek teljesítéséhez, különös tekintettel az utánvétes fizetések visszatérítésének kezelésére.
4.2. Milyen összeget térítünk vissza?
A Vállalkozás visszatéríti Önnek a visszaküldött termék(ek) Ön által megfizetett teljes vételárát. Ezen felül a Vállalkozás visszatéríti az eredeti szállítási (fuvarozási) költséget is. Fontos azonban, hogy amennyiben Ön a megrendeléskor kifejezetten a Vállalkozás által felkínált legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő, drágább fuvarozási módot választott, a Vállalkozás nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltséget.
Ilyen esetben a Vállalkozás csak a legolcsóbb szokásos fuvarozási mód díjának megfelelő összeget téríti vissza. E szabály célja, hogy egyensúlyt teremtsen az Ön elállási joga és a Vállalkozás méltányos érdekei között, elkerülve az indokolatlanul magas szállítási költségek visszatérítési kötelezettségét.
4.3. Mikor tarthatjuk vissza a vételárat? (Visszatartási jog)
A Vállalkozás jogosult a visszajáró összeget (vételár és szállítási költség) mindaddig visszatartani, amíg Ön a terméke(ke)t vissza nem szolgáltatta a Vállalkozás részére, VAGY kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azokat visszaküldte (pl. postai feladóvevény, futárszolgálati bizonylat bemutatásával).
A kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Ez a visszatartási jog a Vállalkozás számára biztosítékot jelent arra, hogy a vételár visszatérítésére csak akkor kerüljön sor, ha a termék visszajuttatása vagy annak hitelt érdemlő igazolása megtörtént, csökkentve ezzel a Vállalkozás kockázatát. Amennyiben a Vállalkozás maga vállalta, hogy a terméket Öntől visszaszállítja (pl. saját futárral), úgy a visszatartási jog nem illeti meg a Vállalkozást.
5. Kivételek az Elállási Jog Alól (Mikor Nem Élhet Az Elállási Jogával?)
A Korm. rendelet 29. § (1) bekezdése pontosan meghatározza azokat az eseteket és termékkategóriákat, amelyekre nézve Ön, mint Fogyasztó, nem gyakorolhatja az indokolás nélküli elállási jogát.
Kérjük, hogy az alábbi listát figyelmesen tanulmányozza át, mivel ezekben az esetekben a Vállalkozás nem köteles elfogadni az elállási nyilatkozatot és visszavenni a terméket (kivéve, ha a termék hibás, de az már a kellékszavatossági vagy jótállási igények körébe tartozik). E kivételek logikus okokon alapulnak, mint például a termék egyedi jellege, higiéniai megfontolások, vagy a termék gyors értékvesztése. A Vállalkozásnak is egyértelműen kell azonosítania és kommunikálnia, mely termékei esnek ezen kivételek hatálya alá, lehetőség szerint már a termékoldalon is jelezve ezt.
6. Részleges Elállás (Ha Több Terméket Rendelt, De Csak Egy Részt Küldene Vissza)
Önnek lehetősége van arra, hogy amennyiben egy megrendelés keretében több terméket vásárolt, ne a teljes megrendeléstől, hanem csak annak egy részétől (egyes termékektől) álljon el.
Ebben az esetben az elállással érintett termék(ek)re vonatkozóan a fentiekben részletezett elállási jogi szabályok (határidők, visszaküldés módja, vételár-visszatérítés stb.) megfelelően alkalmazandók.
A vételár visszatérítése ilyenkor kizárólag a visszaküldött termék(ek)re vonatkozik. A szállítási költség visszatérítése részleges elállás esetén speciálisan alakul: amennyiben Ön több terméket rendelt, és csak azok egy részét küldi vissza, a Vállalkozás általában nem köteles visszatéríteni az eredeti szállítási költséget, feltéve, hogy az a megrendelésben maradó, Ön által meg nem tartott termék(ek) kiszállításáért egyébként is felmerült volna.
Ez a szabály azon a méltányossági elven alapul, hogy ha a szállítási díj a teljes csomagra vonatkozott és a megmaradt termékek miatt amúgy is kifizetésre került volna, annak arányosítása vagy teljes visszatérítése nem indokolt.
7. További Információk és Kapcsolatfelvétel
Amennyiben a jelen Visszaküldési Irányelvvel vagy az elállási jog gyakorlásával kapcsolatban bármilyen kérdése merülne fel, kérjük, forduljon bizalommal Ügyfélszolgálatunkhoz az alábbi elérhetőségeken:
-
Telefonszám: +36209428650
-
E-mail cím: info@arubeszerzo.hu
Panaszával, beleértve az elállási jog gyakorlásával kapcsolatos esetleges vitás kérdéseket is, a Vállalkozás Általános Szerződési Feltételeiben (ÁSZF) részletezett panaszkezelési eljárás szerint élhet.
A Vállalkozás minden esetben törekszik a felmerülő problémák békés, gyors és mindkét fél számára kielégítő rendezésére.
Amennyiben a Vállalkozással folytatott egyeztetés nem vezet eredményre, Ön jogosult a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez fordulni. A Békéltető Testületek elérhetőségeiről és eljárásukról bővebb információt a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara honlapján, valamint a Fogyasztóvédelmi Portálon találhat.
Jelen Irányelv a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet, valamint a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény vonatkozó rendelkezésein alapul.
Záró rendelkezések
Jelen Visszaküldési Irányelv a közzététel napjától hatályos visszavonásig. A Vállalkozás fenntartja a jogot az Irányelv egyoldalú módosítására, különösen jogszabályváltozás esetén. Az esetleges módosításokról a Vállalkozás a weboldalán keresztül tájékoztatja a Fogyasztókat. A módosítások a közzétételt követően leadott megrendelésekre érvényesek.
Jelen Visszaküldési Irányelv magyar nyelven készült, és magyar nyelven értelmezendő.
Felhívjuk figyelmét, hogy ez a Visszaküldési Irányelv a Vállalkozás Általános Szerződési Feltételeinek (ÁSZF) elválaszthatatlan részét képezi, és azzal együtt értelmezendő.
